Ilnur Gizatulin, Neftjanik: „Žene igraju važnu ulogu u životu svakog sportiste... Ilnur Gizatulin je bio na čelu Almetjevskog HC "Oilman" A ja kažem Datsjuku: "Paša, da li se osećaš loše?"

PREMA JEDNOM OD ČELNIKA AK BARS-a KRAJEM 90-IH, NA SOČI-2014 EKIPA RUSIJE IMA ŠANSU ZA REHABILITACIJU ZA PORAZ U VANKUVERU

Jedna od legendi kazanskog hokeja, prvak Rusije iz 1998. Ilnur Gizatulin sada je glavni trener kluba Ariada-Akpars Više hokejaške lige iz Volžska. A prije početka sljedećeg sastanka regularne sezone, u intervjuu sa sportskim dopisnikom BUSINESS Online, govorio je o svojoj karijeri u Ak Barsu, o lekcijama Moiseeva i Krikunova, o mladom Pavelu Datsyuku i sposobnosti da rad kao glavni faktor uspjeha u velikom sportu.

"AKO TI PRST RADI, RADI SVOJ PRST"

Ilnure, sada kada ste i sami postali glavni trener, sjećate li se kako je radio Yuri Moiseev, pod čijim je vodstvom Ak Bars postao prvak države 1998. godine?

Da naravno. Moiseev je tada jasno postavio zadatak - ko ne radi, taj ne jede. One koji nisu radili, Moisejev ih je otpustio. Kao primjer, otpustio je tada najboljeg centarfora Olega Tolokonceva na kraju prošle sezone nakon dva mjeseca predsezone. Ista stvar se desila i sa još nekoliko talentovanih momaka koji su mislili da će, ništa, proći, ali nije išlo. One koji su počeli da kukaju ili izražavaju nezadovoljstvo, puštao je iz tima bez pitanja.

Sjećam se kako je Moiseev došao u kamp za oporavak na kraju sezone u Turskoj. Sastao se sa timom. Ranije se uvek moglo malo ulevo, reći da sam bio pregrejan, da sam bio bolestan. A neki nisu naplatili. Prvo što je Jurij Ivanovič učinio bilo je da sve podigne. I otišao sam tamo sa slomljenim nožnim prstom. I svako jutro sam izlazio sa svima da vežbam, pošto je Mojsejev imao takav princip - sve u gipsu, a prst radi, pa radi na prstu. Što ne radi, ne radi. Šta radi – radi na tome, poboljšavaj se... Istovremeno sam se trudio da ispunim sve uslove ugovora sa igračem.

Po mom mišljenju, reči da me je „Jurij Mojsejev naučio da radim“ izgovara skoro svaki igrač tog „Ak Barsa“.

Da, jeste. I sada pokušavamo isti stav usaditi i sadašnjoj generaciji, tzv. Jasno je da ne žele previše raditi. Recimo, u teretani ti objasniš da moraš da uradiš vežbu 15 puta, a on 10. I ne razume da to nije za mene, nego za njega, ako želi da se razvija kao sportista. I Mojsejev nas je naučio - kako se kaže, tako se mora i raditi. Naravno, imali smo i “neću” ili “sachkan”, ali je onda prestalo. U početku je bilo zanimljivo gledati momke koji su došli iz inostranstva, kako su radili istezanje, na primjer, prije treninga. I stigli smo za 10 minuta, brzo se presvukli, vežbali i pobegli iz palate sportova. Sada je potpuno drugačije. Zagrijavanje prije treninga, nakon treninga na biciklističkom simulatoru, odnosno profesionalno se odnosite prema svom tijelu. On nas hrani, tako da ga moramo pažljivo tretirati i voljeti. Onda će vam on isto odgovoriti.

Moiseev bi mogao lako zaliječiti povredu. Ako "kosiš", onda ti je bilo gore, jer je igrač van sastava, onaj koji nešto povredi, radio duplo više. Stoga, niko nije tražio dugo vremena da bude van odreda, jer su shvatili čime je to bremenilo.

- Kažu da se posvađao sa doktorima oko vremena oporavka igrača.

Da. Za njega modrica ili uganuće uopšte nisu predstavljali povredu.

- Da li vi kao trener mislite da je to bilo ispravno?

Znate, postoje situacije kada se morate tako ponašati. I sam sam to iskusio, i pričao momcima o tome. Naravno, ako dođe do prijeloma, onda igrača ne treba dirati i otežati povredu. I ako bi on sam prišao njemu, Moiseevu, i objasnio situaciju, uvijek je normalno reagirao. Znate, ovakve situacije se i dalje dešavaju. Znao je da postoji igrač koji može, kako se kaže, "pokositi", a ima onih koji će igrati i "ne mogu ja to". Ali ako je nemoguće, onda je nemoguće. Modrice su također različite, a tijelo svake osobe može na različite načine reagirati na takve rane. Negdje se samo trebate dobro zagrijati prije treninga ili utakmice, na primjer, nagnječeno natkoljenicu. Znam za sebe da odmah postaje lakše. Ali uopšte nije dozvolio da legne na kauč.

MI SMO MOSKVA, A KO STE VI? IZ KAZANJA, NA "RASTANKU"?

- A kako vaš stručni štab u Volžsku reaguje na razne povrede igrača?

Na primjer, pitamo da li osoba može igrati ili trenirati danas. Ako želite da napravite pauzu od treninga, onda se možete uputiti na povredu prepona. Ne može se provjeriti. Miris znači miris. Pa, ti ne igraš, pa ne dobijaš nikakve bonuse. Postoji, naravno, i loša strana. Recimo da igrač ima bolove u trbušnjacima, a vi ga tjerate da radi neke vježbe. On sam ćuti, a doktor se boji da vam kaže. Ovo može samo pogoršati štetu.

Ali dešava se, naravno, i da nema povrede, već samo simulaciju. Imali smo jednog takvog igrača u Ak Barsu. Bila je prijateljska utakmica u teškom trening kampu u Finskoj. Pa, dobio je malo na tom sastanku. I sjedi, grči se od bolova - takav jedan teatar, i tiho mi kaže: "Pa nemam ništa." I sam se tiho „oporavljao“ čitavu sedmicu, šetao Finskom, uživao u šumskim šetnjama (smijeh).

- Mojsejev je, kako kažu, bio majstor jakih reči.

Bilo je, bilo je. I mogao bi da nam pošalje ružan jezik (smeh). Moji prijatelji su čak došli na trening posebno da slušaju Moisejeva kako nas grdi svojim posljednjim riječima. Ali on, ako je nekim riječima uvrijedio svoje hokejaše, čak i ja kažem svojim štićenicima o tome, onda bi sigurno kasnije razgovarao s nama. Edik Kudermetov je nekako poslat daleko na trening, a on ga je uzeo i otišao u svlačionicu i pod tuš. Deset minuta kasnije, tokom sledeće vežbe, Moisejev pita: "Gde je Kudermetov?" Kažemo: "Pa vi ste ga poslali!". Moisejev: "Pa, nisam poslao zauvijek!" I onda nas je okupio, rekao da se ne vrijeđamo i da nas neće uvrijediti. A onda smo te riječi počeli da doživljavamo mnogo mirnije. Ali Moisejev se nikada nigde nije popeo u džep ni za jednu reč.

Čak i starije kolege u novinarskoj radionici kažu da je tada 1998. prestonička štampa bila vrlo osjetljiva na vodstvo i prvenstvo Ak Barsa. Jurija Ivanoviča su na konferenciji za novinare pitali, na primjer, da li je bio obrezan?

Ne, ja lično nisam osetio ništa slično. Naravno, ne vole se početnici iz provincije. Toljati, Magnitogorsk, Kazanj - ko su oni? A u Moskvi su bili divovi. To se može pratiti čak i u dječjem hokeju. Kada smo došli negde u detinjstvu i mladosti, rekli su nam: "Mi smo Moskva, a ko ste vi? Iz Kazana, u "oproštajima"?"

- Možemo li reći da su se vremena od tada promenila i da je Kazanj jedna od hokejaških prestonica u zemlji?

Svakako. I mi i Magnitogorsk. Dapače, naprotiv, sada ponovo pokušavaju da vrate Moskvu u broj divova. Tako se sada naši mladi hokejaši psihički osjećaju mnogo sigurnije. Sada, kada vide igrače naše Omladinske sportske škole Ak Barsa, kažu - o, ovo je sam Ak Bars! Ovo ime.

PONEKAD TAKVI AKTUELNI IGRAČI DOĐU IZ MOSKVE

Ilnur, u narednoj sezoni nakon prvenstva 1998. godine, tim je zadržao okosnicu i još više ojačao. Došli su Bautin, Davidov, Prohorov. Zašto se nije dogodio tim dinastije koji je osvojio nekoliko zlatnih medalja zaredom?

Reći ću svoja osećanja. Osvojili smo prvenstvo, ali onda su došle zvijezde, olimpijski prvaci. I sva pažnja okrenuta je njima. Odnosno, morali su napraviti rezultat, dovesti Ak Bars na nove visine. A mi, starinci, kao da smo ljudi drugog reda. Pa, ili mekše - nosači školjki. Ali, u toku sezone čekamo, ali rezultat od zvijezda je i dalje ne i ne. A onda smo morali da pređemo na posao i pokušamo da ispravimo situaciju što je više moguće. Ali, na kraju, ova situacija se nije dobro odrazila na tim i izgubili smo u doigravanju od glavnog grada Dinama u polufinalu, a potom i od Jaroslavlja u seriji za bronzane medalje.

- Odnosno, ekipa ima podelu na dva tabora?

Da, odmah. To je bilo vidljivo golim okom. Taj stari tim je bio veoma druželjubiv. I dalje ostajemo u kontaktu i sastajemo se. I onda je odmah došlo do podjele tima. Pa ipak, tada je to još uvijek bio kuriozitet, kolosalna razlika u platama. Isto se ne može sakriti u timu, iako su to pokušavali.

Odnosno, uprava kluba je tu napravila stratešku grešku? Ali na kraju krajeva, u principu su bili potrebni kul igrači za jačanje tima.

Da, ali takođe morate biti u stanju da radite sa zvezdama. S njima se ne može nositi kao sa običnim, recimo, mladim hokejašem. Tu dolazi do sukoba. Greška nije greška, ali to je bilo prvo takvo iskustvo, takav kamen temeljac. Vjerovatno ne baš uspješno.

Bila su to još ona vremena kada su prestonički hokejaši dolazili u Kazanj i nisu bili zadovoljni provincijskim načinom života i organizacijom poslovanja. Sjećate se kako je došao stariji brat Alekseja Morozova Valentin? Činilo se da mu se nije svidjela kaciga koju mu je ponudio Ak Bars ili nešto slično.

Da, bilo je. Sjećam se Valentina Morozova u predsezoni prije šampionsku sezonu. Tako zabavan i druželjubiv momak. Talentovan igrač, ali mu je nedostajala efikasnost. Pa da, takvi hiroviti igrači ponekad su dolazili iz Moskve. Ali nikada nije igrao za Ak Bars, sve je bilo ograničeno na predsezonu. Očigledno, nije baš odgovarao u smislu performansi. Svirao sam s njim u istom triju i sjećam se da sam bio ljut što nije radio tu i tamo. A treneri su mi rekli – nemoj da se ljutiš, igraj. To nije tvoja briga.

TEK SMO POČELI DA BIJEMO KRIKUNOVOVE HOKEJAŠE

Postojao je još jedan sjajan trener u vašoj karijeri - Vladimir Krikunov. Sjećam se riječi koje su tada Glavni trener Ak Barsa je govorio o vama lično. Rekao je da prvo nije stavio Gizatulina u sastav, jer nije znao kakav je igrač. Ali mogao si mu dokazati, Krikunovu, da si vodeći hokejaš u timu.

Da, kada je došao u tim, dočekali smo ga vrlo mirno. Ipak, nedavno smo osvojili državno prvenstvo. I dolazi Krikunov i kaže: „A ja sam šampion Slovenije. Doveo Jekaterinburg u veliku ligu. Pa mi, a kakva je ovo Slovenija. Pa, doveo me je u veliku ligu i to je dobro. Generalno, mi gledamo njega, a on nas. A Krikunov kaže: „Uvek radim na ivici sukoba“. Mislim, to je bila neka pauza. Pokušao je da nametne svoju diktaturu, ali mi igrači to nismo primetili. Mislili su da nije u redu.

Razumijete to tek sada. Kada i sami stojite na trenerskom mostu. I tada sam mislio da smo u pravu, a on je pogriješio i namjerno nas je mučio. Rekao je, kažu, ne znaš da trčiš, ne znaš da bacaš, ne znaš da primiš pak. Sjećam se i onih čuvenih balona. I mi umiremo. Prva predsezona sa Krikunovom bila mi je najteža u životu, tokom nje sam izgubio 8 kilograma. A on nam kaže, da, još niste počeli da radite, samo ste se zagrejali. Pa mi, hokejaši, mislimo, pa šta će biti kad krene “pravi posao” na Krikunov način, sigurno ćemo poginuti. A glavni trener kaže i da u Jekaterinburgu ima Datsjuka, Simakova, Kraeva, Sokolova i druge, pa su oni sve znali da urade, a mi nismo. I mislimo, kakva je to ekipa bila u lokalnom Dinamu, da su sve znali, jer su tek ušli u veliku ligu. A došli su samo kod nas da odigraju prijateljsku utakmicu. I, očigledno, Krikunov nas je toliko napalio da u tom meču nismo imali vremena za igru. Upravo smo počeli da ih udaramo. A igrači iz Jekaterinburga neće razumeti, došli su da posete prijateljsku utakmicu i evo je. Pitaju kapetana Rafika Yakubova: „Šta je s tobom? Šta se desilo? Prijateljska utakmica, a oči ti gore. Ne igraju ni u prvenstvu." A mi smo klimnuli u pravcu našeg glavnog trenera i odgovorili - reci mu hvala. Naravno, u toj utakmici smo pobedili Jekaterinburg.

Dakle, tada je naravno došlo do lajpanja ekipe i novog trenera. Ali onda, ne sećam se da li je bilo nekog razgovora ili tako nešto, ali i sami smo shvatili da problem ne treba tražiti u treneru, već u nama samima. Pokažite da znate kako se igra - sve će biti u redu. A da nastavim da grimasim dalje, jednostavno bih izleteo iz ekipe a ona to ne bi ni primetila.

No, vjeruje se da su te diktatorske navike spriječile Krikunova prošle sezone tokom njegovog povratka u Ak Bars. A šta ti misliš?

Znate, razgovarao sam s njim prije početka prošle sezone i on je radikalno promijenio svoje stavove. Postala je mnogo mekša, smirenija. Da, on je direktna osoba. Ako je loše, reći će da je loše. Vjerovatno se to mnogima ne sviđa. Čak i ovdje u Volžsku, moji igrači ne vole kada im kažete da ne mogu precizno dodavati. A u timu na nivou Ak Barsa, morate biti suptilniji u radu sa zvijezdama. A Krikunov seče sa ramena. On je tako rekao, tako mora biti.

Iako je dobra i poštena osoba. Napustio sam Ak Bars odmah nakon što je smijenjen sa trenerske pozicije u sezoni 2001-2002, dogodilo se. S njim smo tada jako dobro razgovarali u Novomgorsku, gdje je bio jedan od trenera reprezentacije. Krikunov je uvek bio fer u pogledu plate. Iako je bio diktator.

NAKON AK BARS-a, PETER VOROBJOV JE ZOVAO U TOLJATI

- Posle Ak Barsa, nije ti išlo u Nižnjekamsku. Koji su bili razlozi?

Bilo je teško u Nižnjekamsku, posebno nakon 14 godina u Ak Barsu. Bio je to ozbiljan psihološki udarac, nisam htela da izađem iz kuće. Nije se radilo o hokeju. Ipak, kada se navikneš na dom, porodicu, prijatelje, onda se, odlazeći, osjećaš opušteno. Iako je Nižnjekamsk imao odličan tim. Igrali su Roma Baranov, Lenya Labzov, Misha Sarmatin, Rinat Kasyanov, Rafa Yakubov i drugi. Ali tamo se samo promenilo rukovodstvo, smenili su glavnog trenera Vladimira Goluboviča, koji me je pozvao, nije bila baš jasna situacija. Plus, koliko ja znam, postojao je problem sa novčanom nadoknadom koju je Ak Bars tražio za mene. Generalno, rekli su mi da napustim Nižnjekamsk.

Odmah nakon Kazana pozvao me je Pjotr ​​Vorobjov u Toljati. Sećam se da smo upravo igrali protiv Lade i ja, Denis Metljuk, koji je tamo igrao, pitao sam se za grad, za tim. Nikada se nisam plašio posla, iako sam znao da Pjotr ​​Iljič ima svoju viziju hokeja i treninga. Možda si trebao otići tamo. Ali, gledajući unazad, svi smo pametni.

- Tada je u vašoj hokejaškoj karijeri bila čak i takva stanica kao što je Slovenija.

Bio je trenutak kada je period dodatnih prijava završio u sezoni 2002-2003, ali nisam se snašao sa ponudama koje sam imao. A u januaru me je nazvao Sergej Stolbun i pozvao me da igram u slovenačkom prvenstvu. Otišao sam. Bilo je dosta vremena za igru. Lokalno prvenstvo nije jako jako. U njemu su se istakle dvije ekipe - Jesenice, u kojima je radio Krikunov, i Olimpija iz Ljubljane. Ildar Rakhmatullin je igrao za Olimpiju. Jedina negativna je ta što su varali novcem. Inače, tiha i mirna Evropa. Sve je jasno, sve po planu. Nema stresa.

- Da li ste imali želju da ostanete tamo?

Ne, nije bilo takve želje. Ipak, želeo sam da nastavim karijeru u ozbiljnom šampionatu. Pa i tamo u pogledu života ima poteškoća, o tome sam tada razgovarao sa Rakhmatullinom. A njemu, iako je tu igrao toliko godina, bilo je teško u smislu dobijanja državljanstva i ostalog.

- Je li još u Sloveniji?

Da, ostao je tamo.

- Da li je Rakhmatullin još tamo povezan sa hokejem?

Prema poslednjim informacijama koje sam imao, on radi u školi hokeja u Ljubljani.

- Ali Sergej Stolbun se na kraju vratio.

Pa da. U principu, tamo su išli da zarade. Bilo ih je dosta Ruski hokejaši, ali zapravo nije bilo poznatih igrača.

A JA KAŽEM DACJUKU: "PAŠA, jesi li bolestan?"

Ilnur, sezona 2000-2001 proveo si u istom timu sa Pavelom Datsjukom. Da li ste mislili da će ovo biti najbolji centarfor na svetu "nule"?

Znali smo da je veoma talentovan momak, ispostavilo se da je i vredan. I veoma skroman. Da, sada je. Možete ga lako nazvati sa nekim pitanjem i bez problema. Moj sin je toliko želio da vidi Datsyuka uživo, sam je uštedio novac i kupio njegovu majicu u Americi, čini se, za 120 dolara. Kažem sinu: "Kupite sebi igračke za ovaj novac." A on - ne, kupiću dres Detroita sa brojem 13. Sada visi u njegovoj sobi, Pavel mu je tamo nešto napisao.

Dajem primjer, ako je Niklas Lidstrom rekao da nije vidio vrijednijeg hokejaša od Datsyuka, onda je to istina. I ovi Krikunov baloni. Sjećam se da su u Kazanju trčali s njima. A Paša sjedi. Dešava se kada osoba sjedi sva crvena, a onda preblijedi pred očima. Sedeli smo negde u uglu na ledu, a ja sam rekao: „Paša, je l’ ti je loše?“ "Da", odgovara on. Dođi, kažem mu, sa strane. Letio je preko palube. Ne znam da li je tu povratio ili su mu dali amonijak, ali izdržao je svako opterećenje, mirno i nečujno. Treneri su rekli, tako da se mora uraditi. Još je malo "klafonog", jedna noga je kraća od druge. Istovremeno, tokom krosa nisam mogao da ga pratim. Rekao sam mu: "Paš, teško mi je, ali kako ti trčiš, i to tako brzo?" I još se "napuhuje", ali trči.

- A na ledu, kako se tačno igrač istakao?

Da, bilo je vidljivo. Ruke su mu prelepe. Mogao bih igrati odlično. Čini se da je evo ga, u blizini, a Datsyuk je već prošao kroz vas. Mogao je dati odličan pas na svaku "rupu". Čini se da pas ne treba da prođe, ali on daje tačno klubu. I nikome ni riječi, ako je neko od partnera pogriješio ili mu je dat neprecizan pas, on će sustići, otrčati i ispraviti situaciju. Nikad se nikome nisam žalio. Ali bilo je jasno da je momak bio veoma talentovan, nije se odmah izgubio u ruskoj reprezentaciji.

Još jedan od čelnika tog tima, Dmitrij Kvartalnov, imao je dobar početak kao glavni trener KHL klubova. I dobro je radio u Severstalu, sada Sibir samouvjereno ide u playoff zonu na istoku sa prilično skromnim izborom igrača.

Kvartalnov je oduvek bio veoma harizmatičan, vođa po prirodi, vođa. Ponekad trenerski štab i ja pokušavamo da budemo mirni i da ne vičemo na igrače. I oni to počinju da doživljavaju kao slabost trenera. Počinju da se savijaju. A Dima je vrlo živahan, stalno aktivan, stalno vrišti. Ovde u Kazanju, pokazao mi je kada je došao u Kazanj sa Severstalom. Izgubili su od Ak Barsa, a odmah u svlačionici počeo je kažnjavati hokejaše zbog neopravdanih smjena. Pitam ga: “Šta je?”. Tada Kvartalnov uzima štap od igrača, hoda sa mnom hodnikom i pokazuje: „Pokazao sam mu! Vrati štapove! Noge rade! Pa sam prošetao hodnikom Tatneft Arene. Dakle, može da pokaže kako treba da bude i na ledu.

Inače, tada 2001. godine, nakon prekrasne sezone u prva tri sa Datsjukom, Kvartalnov (u sezoni 2000/01 36 mečeva, 19 golova + 20 asistencija) nije odveden na Svjetsko prvenstvo. Pričalo se o sukobu sa Krikunovom, ali je on bio u stručnom štabu reprezentacije Borisa Mihajlova.

Da, bilo je. To se dešava kada se dva lidera po prirodi sudare. Dima je imao svoje mišljenje, a glavni trener svoje.

KOLIKO PIJETE! NE MOŽETE TO OVAKO!

- Ilnur, navedi svoje omiljene partnere među prva tri u Ak Barsu.

Osjećao sam se ugodno sa svima. I sa Edikom Kudermetovim, i sa Serjožom Zolotovom. Od centralnih napadača, ovo je Vadik Shakhraichuk sa svojim stilom snage. Igor Stepanov je volio kombinovani hokej, znao je kako da doda.

Inače, kada ste počeli da igrate na istoj liniji sa Kudermetovim, promenili ste i bok u napadu. Premješteno s desne strane na lijevu stranu. Je li to na bilo koji način utjecalo na igru?

U školi sam uglavnom igrao u centru napada. Onda su me stavili na bok. Da, u početku mi je bilo mnogo zgodnije da igram na desnom boku. A onda, očigledno, s iskustvom nije bilo fundamentalne razlike. Gde trener stavi, tamo je i igrao. Jedina stvar je da postoje neke nijanse. Na primjer, ako igrate na lijevoj strani, onda za mene, ja sam ljevoruki hokejaš, nije bilo tako zgodno završiti napad odmah od palice. Ali ima i svojih prednosti.

- Pronašli ste prve legionare iz dalekog inostranstva. Kako je bilo?

Pa, bilo je vrlo zanimljivo. Gledamo ih da vidimo šta mogu da urade. Kakav život imaju, takođe je bilo zanimljivo. Kako žive u hotelu, kako rade. Da budem iskren, oni nisu radili toliko naporno kao mi. Jan Benda, sjećam se, teško je mogao trčati kros i dizati uteg, iako se čini da je zdrav momak. Kako se kaže, za Rusa je dobro za Nemca smrt. Preterujem, naravno. Pokušao je, pufnuo. Ali igrač, vidjelo se iskusan, vješt.

- Dobro je govorio ruski, koliko se sećam.

Da, on je Čeh, tek je kasnije otišao u Njemačku.

A u jednom od intervjua, Benda je ispričao kako je na banketu o "srebru" -2000 prvi put u životu probao votku.

Naši prvi legionari stigli su prvi put za predsezonu koja je održana u Turskoj. I mi imamo takav koncept - reli. I evo nas zajedno (smijeh). A oni su nas ovako gledali: „Koliko piješ! Ne možete to učiniti na ovaj način". I popili su pivo.

"AK BARS" NIJE PROSJEČAN

- Onda malo više o aktuelnim dešavanjima. Imate li vremena da pratite šta se dešava u KHL-u?

Naravno, aktivno gledam. Postoji internet, možete brzo prebacivati ​​kanale, postoji KHL-TV. Dakle, informacija ne nedostaje.

Kakvi su vaši opšti utisci o prvoj polovini KHL regularne sezone? Ima li otkrića, možda razočaranja?

Nema supersenzacija. Naravno, Ufa i dalje uznemiruje svoje navijače i nije na svom mjestu. Senzacija sa znakom plus je, naravno, Metalurg Novokuznjeck. I to ne zato što imamo partnerske odnose sa njima, već zato što tim, uprkos ne najjačoj postavi i ogromnim finansijskim problemima koje smo imali tokom leta, igra tako dobro. Ovo još jednom dokazuje da i bez zvijezda, uz određeni odnos prema poslu, možete postići dobre rezultate.

- Imate li svoje favorite ove sezone u KHL-u?

Do danas nema jasnih lidera. Čak i SKA i CSKA sa takvim setom izvođača često gube. Ak Bars također može poboljšati svoju igru. "Magnitogorsk" se dolaskom Malkina promijenio. Gledate utakmicu i shvatite da su Malkin, isti Kulemin, ljudi koji jednostavno odlučuju o igri.

- Hoće li mogući kraj lokauta u NHL-u uvelike promijeniti raspored u KHL-u?

Vjerovatno. Ako Malkin ode, onda će Magnitogorsku biti jako teško, jer se mnogo toga veže za njega u trenutnoj igri tima. Mislim da Dinamo iz Moskve neće mnogo patiti - to je stabilan tim koji radi. Naravno, igrači Enkhaela daju boju našem prvenstvu i ljudi idu njima. Iako su neki timovi, poput Ak Barsa, odlučili potpuno bez igrača s okeana. Ali Yemelin je ipak potpisao.

Ali da ste kao glavni trener imali priliku da potpišete igrača kao što je Datsyuk na vrijeme trajanja lokauta, da li biste to učinili ili se složili sa stajalištem šefova Ak Barsa?

Naravno, ovo je unutrašnja stvar tima i u to se ne treba miješati. Ali svakako bih bio za potpisivanje takvog igrača, s obzirom na moj lični stav prema Datsyuku. Ali ovdje ipak različite nijanse igraju ulogu. Finansijski itd. i tako dalje.

U Kazanju je veliku rezonanciju izazvala izjava poznatog hokejaškog stručnjaka Sergeja Gimajeva da su Ak Bars i Salavat Yulaev ove sezone obični srednji seljaci.

Gledajući na tabeli, Ak Bars više nije prosjek. Da vidimo, hokejaški kokoši se broje u proleće. Dinamo ni prošle sezone nije imao tako velika imena u timu, ali je osvojio Gagarin kup. Možete se raspravljati kako god želite. U Kazanju je bila ekipa iz 2005. godine iz jedne od zvijezda. Gde god bocneš, svuda je zvezda. I šta je iz toga proizašlo? Stoga ne mislim da je sadašnji Ak Bars prosječan. Nedavni mečevi pokazuju da je Zaripov ponovo počeo da daje gol, a mladi se izvlače. Ne bih ni poredio Kazanj sa Ufom. Moje mišljenje je da Ak Bars ove sezone izgleda mnogo jače od Ufe.

PRAVI MAJSTOR OSTVARI JEDAN TRENUTAK U DVA

- U VHL-u se nekako zaključava sjeverna amerika pogođeni?

Za sada sa sigurnošću možemo reći da lockout nije uticao na VHL. Jedina stvar je Aleksandar Semin, koji je sakupio pune tribine u Krasnojarsku. I upravo je odigrao svoju posljednju utakmicu protiv nas.

- Pa, kako se moglo vidjeti da je Semin?

Da, iako se vidjelo da fizički nije spreman. Ali kada je bio sa pakom, klasa igrača je bila vidljiva golim okom. I dobro je da su naši momci to mogli vidjeti i osjetiti. Odavno su željeli igrati sa KHL timom i razumjeti njihov trenutni nivo. Ovdje u Krasnojarsku su mogli osjetiti ovu razliku. Objašnjavamo im ono što nam je objasnio Jurij Ivanovič. Da pravi majstor ne trči brže, već jednostavno shvati jedan od dva momenta, a treba vam pet da to shvatite. To je sva razlika.

- I više o razlici između KHL-a i VHL-a. Da li Vam saradnja sa Novokuznjeck Metalurgom puno pomaže?

- "Ariada-Akpars" je potpisao ugovor sa "Forgeom" pre početka sezone. Šalju igrače kod nas da ih testiramo na VHL nivou. I ovi igrači nam zaista pomažu. Ključnikov, Turukin, Kapotov su već igrali u KHL-u ove sezone.

- Malom Volžsku sigurno nije lako da se takmiči u takvoj ligi kao što je VHL?

Nije lako. Naš grad je jedan od najmanjih po broju stanovnika u VHL-u. Iza "Ariada-Akparsa" ne postoje budžeti teritorija i područja. Naš klub je privatan, održava ga uprava Ariada CJSC, zahvaljujući njemu. Teško je, ali pred nama su ozbiljni zadaci ove sezone. Nadam se da ćemo u plej-ofu uspeti da ih rešimo.

OLIMPIJADA MORA POBJEDITI

Ilnure, kako vam se sviđaju izgledi ruskog tima u Sočiju 2014? Vjeruje se da imamo velikih problema sa odbranom i da nema ni jednog istinski zvjezdanog defanzivca.

Da, takav problem postoji. Ali ima dosta solidnih odbrambenih igrača. Uključujući i one koji igraju za Ak Bars. Isti Aleksej Emelin i Nikulin, mislim, će igrati. Medvedev u U poslednje vreme izgleda sjajno. I imamo veliki napad, uključujući i mlađu omladinu. Isti Yakupov. Pa, Malkin i Datsjuk bi se trebali pokazati u svom svom sjaju olimpijske igre. Golmani našeg tima su dobri. Mislim da treba da pobedimo u Sočiju.

Ako ne bude elitnih defanzivca po svjetskim standardima, onda ćemo igrati, prije svega, u napadu. Napad - mnogo toga odlučuje. Prošlo Svjetsko prvenstvo pokazalo je da je jedan Malkinov dolazak pedeset posto uspjeha na ovakvom turniru. Dakle, kod kuće na Olimpijskim igrama moramo da se rehabilitujemo za poraz prije dvije godine od Kanađana u Vancouveru.

Referenca

Ilnur Alfridovič Gizatulin, datum rođenja: 13.05.1969 - glavni trener kluba Više hokejaške lige Ariada-Akpars (Volžsk)

Šampion Rusije u hokeju na ledu 1998. i osvajač srebrne medalje 2000. u okviru kazanskog Ak Barsa

Učenik dječije i omladinske sportske škole "Ak Bars-Itil" (Kazanj). Ultimate forward. Majstor sporta Ruske Federacije

Tokom svoje hokejaške karijere igrao je za sljedeće timove: SK po imenu Uritsky, Itil, Ak Bars (Kazanj); SKA (Sverdlovsk), SKA (Serov), Neftehimik (Nižnjekamsk), HC CSKA (Moskva), Jesenice (Slovenija), Neftjanik (Leninogorsk), Himik (Voskresensk), Neftjanik (Almetjevsk) , "Ariada-Akpars" (Volžsk)

Od početka sezone 2011/2012 je glavni trener Ariada-Akparsa, a prethodno je bio pomoćnik glavnog trenera u istom klubu. Prošle sezone doveo je svoj tim u VHL playoff seriju.

Ilnur Gizatulin je bio na čelu Almetjevskog HC "Neftyanik"

Šampion Rusije u hokeju na ledu sa Ak Barsom Ilnur Gizatulin imenovan je za glavnog trenera Neftjanika Almetjevska. Gizatulinu će se pomoći da pripremi tim za utakmice sezone 2017/18.

Šampion Rusije u hokeju na ledu sa Ak Barsom Ilnur Gizatulin imenovan je za glavnog trenera Neftjanika Almetjevska.

Treneri će pomoći Gizatulinu da pripremi ekipu za utakmice sezone 2017/18. Alexander Shakhvorostov, Evgeny Mukhin I Airat Mukhitov.

47-godišnji Gizatulin je rodom iz Kazana. Veći dio igračke karijere proveo je u Kazanskom timu Uritsky SC, preimenovanom u Itil, a zatim u Ak Bars. Kao dio Ak Barsa, Gizatulin je osvojio prvenstvo Rusije u sezoni 1997/98, a u proljeće 2000. postao je osvajač srebrne medalje ruskog prvenstva. Igrao je i za ruske klubove Neftjanik (Almetjevsk), SKA (Sverdlovsk), Neftehimik (Nižnjekamsk), CSKA (Moskva). Igračku karijeru završio je na slovenačkom Bledu.

Kao glavni trener radio je za VHL klub Ariada-Akpars (Volzhsk), u sezoni 2012/13. bio je priznat za najboljeg VHL trenera.

Gizatulin je u intervjuu za KazanFirst rekao da je prerano govoriti o obnovi tima.

Ilnur Alfridoviču, da li su vam rekli zadaci sa kojima će se Neftjanik suočiti u narednoj sezoni?

Ne još, ali Neftjanik se smatra najboljim klubom u VHL-u. I od njega očekuju spektakularnu utakmicu.

Komentirajte sastav svog trenerskog štaba, koji je uključivao Alexander Shakhvorostov, Evgenij Mukhin i Airat Mukhitov.

Prvi put ćemo raditi zajedno, ali prije ovog imenovanja smo se poznavali. Ukrstili smo se sa Aleksandrom Šahvorostovim u Kazanju, sa Jevgenijem Muhinom u Sverdlovsku. A Airata Mukhitova poznajem jako dugo.

Koliko će ozbiljne biti promene u Neftjanikovom sastavu?

Rano je o tome govoriti - mislim da moramo da sačekamo 30. april, kada mi prestaje ugovor sa Ladom i kada potpisujem ugovor sa Neftjanikom. Ali rad na popunjavanju tima već je u toku.

Da li vam se svideo materijal? Podijelite na društvenim mrežama


Kazanskom "Rubinu" je dozvoljeno da registruje novajlije

Početnicima je bilo dozvoljeno da registruju Kazan Rubin. Odgovarajuću odluku donijela je Komora za rješavanje sporova Ruskog nogometnog saveza, navodi se na zvaničnom sajtu RFU. Zabrana je nastala zbog činjenice da je Kazan

Početnicima je bilo dozvoljeno da registruju Kazan Rubin. Odgovarajuću odluku donijela je Komora za rješavanje sporova Ruskog nogometnog saveza, navodi se na zvaničnom sajtu RFU.

Zabrana je nastala zbog toga što Kazanj nije isplatio bivšem fudbaleru Šoti Bibilovu, s kojim je klub prošle godine jednostrano raskinuo ugovor, platu za avgust 2016. i kamate za kašnjenje isplate zarada i odštetu za prijevremeni raskid ugovora.

Čim je Rubin ispunio sve obaveze, ukinuta je zabrana registracije.

Glavni trener igrača Almetjevska o sezonskom neuspjehu svojih štićenika, čučnjeva sa šipkom i alkoholom

"Naftaš" Ilnur Gizatulin je senzacionalno izgubio u četvrtfinalu Petrov kupa Karaganda "Saryarka", koja je na kraju osvojila trofej. Razočaranje rezultatom plej-ofa u velikoj meri je posledica velikih očekivanja: ekipa je regularnu sezonu završila na drugom mestu, suočila se sa minimalnim zadatkom da se plasira u finale. Sportski urednici BUSINESS Online razgovarali su sa glavnim trenerom i saznali šta se dogodilo u nokaut utakmicama.

Ilnur Gizatulin: “Naravno, želim da se okušam u KHL-u, ali u ovoj ligi [VHL] imam šta da dokažem” Foto: Aidar Garayshin

“NAŠ NEUSPEH JE NEŠTO SLIČAN ONOM KOJI SE DESILO U HC Tampa Bay”

- Ilnur Alfridoviču, već drugu godinu radite u VHL-u. Zar se vama lično nije dosadilo raditi u ovoj ligi, pogotovo nakon iskustva u KHL-u, gdje je hokej na sasvim drugom nivou, a uslovi za život mnogo bolji?

- Naravno da ne. Naravno, želim da se okušam u KHL-u, ali u ovoj ligi imam šta da dokažem.

- U regularnoj sezoni vaša ekipa je izgubila samo 8 mečeva i pokazala agresivan hokej. Možda su igrači jednostavno izgorjeli i nisu se mogli pripremiti za doigravanje.

- Da, postigli smo rekordan broj golova u istoriji tima i postali prvi u većini u ligi. Naravno, poređenje može izgledati čudno, ali naš neuspjeh je donekle sličan onom koji se dogodio u HC Tampa Bay u Stenli kupu. Najbolji timšampionat je eliminisan u prvom kolu. To je ljepota hokeja: nije važno ko si bio na početku i na sredini prvenstva, bitno je ko si i gdje si u posljednjem plej-ofu.

Možda je u regularnom dijelu vrijedilo igrati mirnije i ne juriti prva mjesta?

- Borili smo se za prvo mesto, postavili momcima takav zadatak. Možda je trebalo malo pustiti situaciju, spustiti se na treće ili četvrto mjesto, razmišljati više o doigravanju. Na kraju regularnog dela nismo imali dovoljno klupa. Očekivali smo da ćemo vođe timova odmoriti tokom posljednjeg putovanja, ali jednostavno nismo imali igrače koji bi ih zamijenili. Povrijeđeni smo.

Foto: BUSINESS Online

Ak Bars ima dosta mladih ljudi koji igraju u Barsu koji je lišen zadataka i, kako nam se čini, svrhe. Nije bilo želje da se odatle uzimaju igrači?

- Možda bi nam neko od momaka iz Barse mogao pomoći. Na utakmice smo privukli mlade igrače iz Sputnjika Almetjevska, ali oni još uvek ne dostižu nivo tima majstora.

Odnosno, možemo reći da je Bars jednim dijelom smanjio vaše resurse?

- Ne možeš to reći. Barovi imaju svoj zadatak - ulazak u doigravanje. On radi na tome.

On nema zadatak. Čak i ako postoji, zašto? Ovaj tim treba da priprema igrače za Ak Bars, a ne da rješava turnirske probleme. Uzmimo napadača Vladislava Karua: bio je u Ak Barsu cijelu sezonu, ali je onda vraćen u Bars. Da li bi on smetao vama u Almetjevsku?

“Mislim da bi nam mogao pomoći. Ali kako je, tako je.

- Razumemo da ste u istom sistemu sa Ak Barsom i nije sasvim korektno da kažete da nekako na pogrešan način upravljaju omladinom. Po našem mišljenju, napadači Maxim Marusheva i Dmitry Voronkov, kao i defanzivci Mark Marin, Mikhail Sidorov i Timur Fatkulin, izgledali bi jednako dobro u Neftyanikae kao i oni igrači koji su vam na raspolaganju. Nema sumnje da bi vam odgovarao i igrač omladinskog tima Rusije Artem Galimov, koji u Ak Barsu nema šanse.

- U pravu ste, nije sasvim korektno da odgovaram na ovo pitanje.

Foto: Aidar Garayshin

"U JEDNOM MEČU 19 GREŠAKA U NAJJEDNOSTAVNIM SITUACIJAMA"

Kako pripremate svoj tim za utakmice? Na primjer, Kurban Berdyev u Rubinu tjera igrače da gledaju video snimke sa utakmica i traže svoje greške, a zatim ih upoređuje sa onim što je sam pronašao.

— Video analiza je sastavni dio pripreme. Gledamo kako se protivnik izvlači, kako igra u većini i u manjini. Češće pokušavamo da analiziramo sopstvenu igru, analizirajući svoje greške. Nekoliko puta smo rekli momcima: "Sutra će biti kao u školi." Stavili smo video naše igre - i momci sami pronalaze, komentarišu svoje greške: šta rade pogrešno i kako su trebali igrati u ovoj situaciji. A najzanimljivije je da teoretski sve razumiju, ali u praksi i dalje griješe. Na sastancima se trudimo da otklonimo poricanje i izbjegnemo frazu „ne možeš“, naprotiv, kažemo: „Možeš, igraj se sa svojim snagama“. I radi.

Koje je još trikove tim koristio?

- Na primer, u odnosu na sebe primenio sam neke stvari. Iz iskustva sa trenerima znam da je ponekad bolje šutjeti nakon greške igrača. Naravno, ne ide uvijek, ali pokušavam se kontrolirati, pogotovo kada je koncentracija ovih grešaka jako velika. Na primjer, igrač minutu i pol prije kraja meča, napuštajući svoju zonu, počinje tražiti dijagonalni pas, iako je zadatak igre izaći kroz bližu stranu. Kao rezultat toga, njegov pas je presječen na centru i pogodio u naš gol. Onda iznutra počinjem da "skačem". Kažem sebi: "Smiri se!" 10 puta udah-izdah, pomaže da se smirite i ne izgubite koncentraciju.

Ponekad momci, ako im nešto ne polazi za rukom u igri, počnu da "grizu". Kažemo: „Svi ste različiti, a onaj ko tvrdi može i sam izaći kroz smjenu i napraviti potpuno istu grešku, pa smo sjeli na klupu, smirili se, pa ćemo trenutke kasnije analizirati. Sada se pripremite za sljedeću smjenu." Psovke i panike ni u kom slučaju ne bi trebalo biti.

- Drugi fudbalski trener je rekao da igraču počinje da zamera tek od treće greške, kada vidi da je to već trend, a ne nesreća.

- Ponekad igrači vide trenerove oči i sve razumeju. Ali greška je drugačija greška. Kada je protivnik odigrao odlično, pa niste imali priliku, to je jedno, a kada je to čista greška igrača, sasvim drugo. Igrač sigurno zna da ne bi trebao praviti takve greške.

Recimo, morali smo da izbacimo jednu od opcija za izlazak iz pritiska, jer je igračima nedostajala veština, iako ništa natprirodno ne treba da se radi. Suparnici su nas kaznili presjetanjem paka, ili mi sami jednostavno nismo mogli precizno dati pas. Posebnost mnogih VHL igrača je takva da i dalje ponekad radimo tehničke vježbe za djecu.

“Trudimo se da imamo više propusnica na treningu: duge, kratke, u kontaktu, od prijema do davanja” Foto: Aidar Garayshin

- Trener VHL-a ima hibridni posao - morate biti i dječji trener.

- Ovo ima i u KHL-u, u Toljatiju smo takođe radili sa nekim momcima.

- Ali tada ste vi "Lada" imali tim iznad nivoa VHL-a.

„Razumem, ali šta da radim? Moramo trenirati kulturu prenošenja. Dodavanje je jezik hokeja. Koliko dajemo vježbe momcima na ovom elementu, ali ipak ima puno grešaka. U Toljatiju smo uradili ovo: tri greške tima jednostavna vježba- zvižduk trenera, momci trče u krug na brzinu. U Almetjevsku su to takođe praktikovali - i, znate, uspelo je.

Ima li pomaka za dvije godine?

— Da, ali ipak previše grešaka u jednostavnim situacijama. Ove godine, kada smo igrali u plej-ofu, na jednom meču izbrojali smo 19 grešaka u najjednostavnijim situacijama, kada nema nikoga, a igrač ne može dati ili primiti precizan pas. Mislim da za utakmicu, na primjer, defanzivac, kada ga niko ne napada, može jednom pogriješiti u centaršutu svom partneru, ali ne četiri ili pet.

Je li to nedostatak koncentracije ili vještine?

- I ovo i ono. Jedi različite vježbe. Trudimo se da na treningu bude više prolaza: dugih, kratkih, dirljivih, davanja sa prijema.

Kako trenirati koncentraciju?

Oni to moraju razviti u sebi. Ono što je najzanimljivije: kada date neku vrstu kazne, na primjer, istu trku za tri greške, vidite da se igrači naprežu u svakom pokušaju i pokušavaju da ne pogreše. I uglavnom je sve drugačije: nije išlo - i to je u redu.

“Jednom sedmično vadimo krv igračima i gledamo nivo laktata i druge važne pokazatelje. Važno je pratiti fizičko stanje igrača" Foto: Aidar Garayshin

“JA UOPŠTE NE UZIMAM ALKOHOL, MOJ LIJEK TRENING"

Da li pratite broj otkucaja srca na treningu?

- Da. Sve ovisi o smjeru treninga. Ako treniramo izdržljivost, dajemo duge vježbe koje završavaju oko 150-160 otkucaja u minuti. Ako je puls 170-180 otkucaja u minuti, onda je to već anaerobni rad. Ne može biti dugo. Najvažnije je oporavak: ako je sportaš završio vježbu na pulsu od 160 otkucaja u minuti, onda bi za minut i pol potonji trebao pasti na 100-120 otkucaja u minuti. Trening počinje sa predsezonom.

Sada krstovi za opću izdržljivost trče na pulsu od 140-150 otkucaja u minuti, ali prije smo trčali na vrijeme - krug određeno vrijeme, niko vam nije gledao puls. Sada na to gledaju drugačije. Nespremna osoba može biti uništena na ovaj način.

Kako osjetiti da je igrač umoran ili u lošoj formi? Ne može čak ni doći i požaliti se.

- Prvo, biće jasno da nema vremena u igri. Drugo, pored osjećaja igrača i trenera, postoje objektivni podaci: medicinski pokazatelji. Jednom sedmično vadimo krv igračima i gledamo nivo laktata i druge važne pokazatelje. Važno je pratiti fizičko stanje igrača.

Ne možete otići do trenera i reći da ste umorni?

- Naravno da ne. Šta znači "umoran sam"? Čuću igrača, ali ću izvući zaključke.

Kakva je interakcija između igrača i trenera? Smatra se da je nemoguće direktno komunicirati sa trenerom.

- Zašto ne? Ali postoji tip igrača koji počinje da ulazi pod kožu: "Da, treneru, hvala treneru." Tako dobar dečko, to niko ne voli.

Može li igrač da priđe i kaže: „Treneru, izvini, ali ne mogu da igram, imam problema kod kuće“?

- Možda, naravno. Svašta se dešava u životu, ali mi nikada nisu prišli. Evo, jedan igrač je dobio dijete - i odmah je ispao iz hokejaškog života. Na primjer, drugu godinu zaredom okupljao sam supruge prije doigravanja i razgovarao s njima. Puno pomaže, naučiš mnogo zanimljivih stvari. Zanimaju me sve informacije o mojim momcima - ovo je hrana za razmišljanje. Supruge kažu da se ne boje.

Na kraju krajeva, oni igraju važnu ulogu u životu svakog sportiste. Znam nekoliko slučajeva kada se žene sportista međusobno psuju, a u kontri su i hokejaši. Možete li zamisliti kako to utiče na odnose unutar tima?!

Foto: BUSINESS Online

- Lično, kako se nosite sa stresom kada ekipa gubi?

- Ove sezone sam posle utakmica išao u teretanu, čučao sam sa utegom. Ako postoji kruška, onda na nju možete izbaciti sve svoje negativne emocije.

Da li hokejaši i dalje čuče? Čini se da je to zastarjela vježba koja pogoršava povrede.

- Oni sjednu. Odakle vam snaga? Gumice neće pomoći. Postoji mnogo vježbi, ali koristimo i čučanj. Uskoro ću napuniti 50 godina - radim mrtvo dizanje i čučanj. Glavna stvar je održavati tehniku ​​i uzimati adekvatne težine. U teretani imamo i trenera golmana Dmitrija Jačanova i druge pomoćnike. Nema tu ništa posebno. A ako posle poraza sedneš i udubiš se u sebe, onda ovo veliki udarac po psihi. Moram biti umoran da se smirim. A najbolja pilula od svega ovoga je pobeda.

- Alkohol smiruje mnoge ljude...

- Ovo nije za mene. Uopšte ne pijem alkohol, jer moja medicina trenira.

Mogu li igrači piti alkohol? Kako se osjećate zbog nečeg ovakvog?

- Siguran sam da to ne pomaže ni u životu ni u sportu. Ja im uvijek kažem: vrijeme, mjesto, količina. Više puta sam u jednom intervjuu rekao da na slobodan dan nikada neću prići igraču koji sjedi u restoranu s čašom vina. Ali sve je u razumnom roku: ako hokejaš, koji važi za medijsku ličnost, leži licem u salatu, to je, blago rečeno, pogrešno.

Foto: BUSINESS Online

“PONEKADA MORAŠ DA DA RADIŠ DOBRO ZA SVOJU PLATU. GLUPOSTI!

Na koji hokej pokušavaš da se više fokusiraš?

- Želim da vidim intenzivan hokej, ali ne kućni, već sistemski. Pokušavamo da vodimo NHL klubove, utakmice reprezentacija na Svjetskim prvenstvima. Ne kažem da sam pogledao, uzeo i sve radi. Jasno je da je nivo igrača i konkurencije različit, ali globalno gledano, hokej u NHL-u, KHL-u i VHL-u je jedna te ista igra sa jasnim ciljem: morate zabiti pak u gol. Naravno, sve ideje, saznanja i tehnike treba prilagoditi našem hokeju.

Koga ste nadigrali kao trenera? Znali smo da će tako igrati i bili smo spremni za to.

- Ovo se desilo mnogo puta. Čak i u plej-ofu, obnavljali smo se tokom utakmica sa Saryarkom. Dobili smo prva dva meča, ali smo promijenili formaciju odbrane. Upalilo je. No, ključnu ulogu u konačnom rezultatu odigrala je igra u nejednakim sastavima, u kojima nas je protivnik nadmašio.

Koliko je sada vaš tim upravljiv?

- 80 posto Problem je što momci flertuju. Opet, radi se o disciplini. Na primjer, za nas je problem nametanje smjene kada je protivnikova dalja klupa na klupi. Ista "Saryarka" se menjala bolje od nas tokom utakmica.

A u KHL-u, koji tim vam se najviše sviđa što se tiče organizacije utakmice?

— CSKA. U smislu organizacije i sistema, ovo je vrhunac. Na primjer, tokom pozicijske odbrane, pak često dolazi do gola nakon šuteva, dok su CSKA skoro svi udarci blokirani. Igrači su uvježbani i jasno osjećaju liniju bacanja: odmah jure na protivnika sa pakom, a ako on počne da šutira, odmah blokiraju udarac. Čini se da hokejaš ne gubi poziciju, ali pak ipak stiže do gola, odnosno nije blokirao liniju bacanja.

Hokej u VHL-u je postao pametniji?

„I mnogo brže. On ide napred. Konkurencija je porasla, liga je sve mlađa, uvedene su kvalifikacije za 25 godina - možete zadržati samo 10 igrača ovog uzrasta. Osim toga, trenerski štab se ažurira, ima mnogo mladih stručnjaka.

Kažu da obuku treba stalno mijenjati, jer ne možete svake godine raditi iste zadatke.

- Vežbe mogu i treba da se menjaju, ali sistem izgradnje trenažnog procesa je praktično nepromenjen. Mi nemamo takve da radimo iste vežbe tokom cele godine, iako mi je, na primer, rečeno da je jedan veoma poznati kanadski specijalista koji je takođe radio u KHL-u imao samo pet vežbi. U svim timovima je radio po ovom principu, čak je i redosled bio uvek isti. S pravom se kaže da nema loših vježbi, postoji loša izvedba.

Foto: Aidar Garayshin

Vidite li potencijal za narednu sezonu u timu Neftjanika?

- Po mom mišljenju, svakako je potrebno podmladiti tim. Mladi igrači su svježe krvi, gladni su rezultata. Imamo odlične uslove u Almetjevsku, ali neki momci se brzo naviknu na dobre stvari. Ovo nije samo moje mišljenje, mnogi nam govore o tome. Ponekad moramo samo natjerati čovjeka da radi dobro za svoju platu. Ovo je glupost!

A na račun koga podmladiti? "Leopard"?

- Da, tu je Bars, onda su u toku pregovori sa nekoliko mladih igrača. Osim toga, morate shvatiti da je svaki mladi hokejaš vezan za svoj tim, neće ga samo tako odati. Na primjer, u KHL klubovima ima mnogo dobrih igrača koji su prerasli omladinski tim, ali ne dostižu nivo glavnog tima. Trebalo bi da igraju u VHL klubovima, na kraju krajeva, ovo je viši nivo od MHL-a, a oni su “marinirani” u omladinskom timu ili sjede.

Već ste naučili svoje šeme iskusnim igračima, a mladi igrači će morati ponovo sve objašnjavati. Ovo je problem?

- Ne. Na primjer, došla su braća Alshevsky i brzo su sve shvatili. Ne dajemo ništa komplikovano, ne okrećemo hokej naopačke. Samo mladić bi trebao biti u stanju da izvrši zadatak trenera.

Ilnur Gizatulin

Mjesto rođenja: Kazan.

Karijera igrača: Itil (Kazanj) - 1991-1995; Ak Bars (Kazanj) - 1995-2002; Neftekhimik (Nižnjekamsk) - 2001/02; CSKA (Moskva) - 2001/02; "Neftyanik" (Leninogorsk) - 2003-2005; "Ariada" (Volzhsk) - 2005-2007; "Neftyanik" (Almetievsk) - 2007/08.

Karijera trenera: Ariada (Volzhsk) - 2009–2014 (trener); Lada (Toljati) — 2014–2017 (stariji trener); Neftjanik (trener) - od 2017.

Postignuća kao igrač: prvak Rusije (1998.), srebrna medalja ruskog prvenstva (2000.).

Uspjesi kao trener: VHL bronzana medalja (2013), VHL najbolji trener (2013), VHL bronzana medalja (2018)

Nakon što se saznalo za imenovanje na mjesto glavnog trenera Neftyanika Ilnura Gizatullina, pres služba kluba Almetyevsk pozvala je novog mentora i uzela prvi intervju na novoj poziciji.

- Ilnur Alfridoviču, za vas Almetjevsk uopšte nije strani grad. Sa kakvim se osećanjima vraćate ovde?

Ovdje sam počeo svoju igračku karijeru 1987. godine. Nakon što sam završio školu u Kazanju, odveli su me u sportski kompleks Uritsky i odmah poslali u Almetjevsk. U "Neftjaniku" sam uspeo da igram sa njegovim svetlima: Abdulkhajev, Zainulin, Mingazov, Mordvincev. Te sezone sam postao, ako se ne varam, četvrti strijelac tima. (U sezoni 1987/88 gol je postigao Ilnur Gizatulin 23 podloške - Napomena autora). Stoga, o povratku u grad, imam najprijatnija osjećanja.

Ovo je vaša treća posjeta klubu. I ispostavilo se da su završili sa igranjem u Almetjevsku. I još jedna zanimljiva koincidencija - sve što ste povezali sa Neftjanikom povezano je sa brojem sedam. Debi se dogodio 1987. godine, a karijeru je završio 2007. godine. Evo 2017. godine i nove etape u trenerskoj karijeri.

Istina, zanimljive koincidencije. Nisam ni obraćao pažnju na to.

- Da li ste dugo razmatrali predlog da budete na čelu Neftjanika? Je li bilo neočekivano?

Mi smo sa Rafik Yakubov počela je diskusija o ovoj opciji još u martu. Ali ja sam imao važeći ugovor sa Ladom i morao sam to razraditi. Naravno, želeo sam da nastavim samostalan rad kao glavni trener. A Almetjevsk je dobra opcija.

- Smeta li vam prelazak iz KHL u VHL?


Najviši zadaci se uvek postavljaju pred Neftjanik. Pogotovo nakon osvajanja "Bratine". Da li je ovo plus za tebe kao trenera?

Naravno, plus. Ponavljam, "Neftjanik" je vrhunski klub i jednostavno je besmisleno postavljati zadatke ispod našeg nivoa. Visoki ciljevi su uvijek zanimljivi, ovo je dodatni izazov.

Pre praznika, dok se rešavao problem sa glavnim trenerom, sa timom su radili Aleksandar Šahvorostov i Evgenij Muhin - takođe novi ljudi u klubu. Od bivšeg stručnog štaba ostao je samo Airat Mukhitov. Šta možete reći o svom trenerskom štabu?

Znamo se. Ali nikada ranije nisu radili zajedno. Momci su iskusni. Shakhvorostov i Mukhin imaju iskustvo u KHL-u. Radili su i sa mladima. Mislim da bi trebali biti u mogućnosti. Istih smo godina. Hajde da nađemo kontakt.

Zna se ko od igrača ostaje u Neftjaniku. Koliko je, po Vašem mišljenju, ovaj sastav borbeno spreman? Imate li prijedloge za nove kandidate?

Radovi na selekciji su u punom jeku. Zovemo Rafika Khabibullovicha skoro svaki dan. Sada su se pravila promijenila, pojavila su se starosna ograničenja. Stoga sam, sticajem okolnosti, morao od nekoga da se rastanem. Sada imamo izbor bodova. Postoji kičma, a mladost je dobra. Sve će zavisiti od samih momaka. Tim je sposoban. Pa, čekamo one koji su na gledanju u KHL klubovima.

- S kim više volite da radite - sa mladim ljudima ili iskusnim i dokazanim hokejašima?

Mislim da bi ovde trebalo da postoji simbioza. Hokej se mnogo promenio. Čak i u poređenju sa onim što je bilo prije tri-četiri godine. Takozvani totalni hokej - "pet ispred, pet pozadi". Ovo je veoma energetski intenzivan stil igre. A ako veteran može izdržati takav tempo, zašto onda ne? Osim toga, ima iskustva, to može reći mladim ljudima. Ali, veteran mora biti adekvatan, razumjeti šta se od njega traži, kakvu ulogu ima u timu. Generalno, nije mi bitno koliko je star igrač - 35 ili 17 .


Kada ste radili u Volžsku, mladi ljudi iz Novokuznjecka su se odlično pokazali. Znači li to da uspijevate pronaći kontakt sa mladima?

Za mene nema problema u komunikaciji, čak ni sa mladim, čak ni sa iskusnim igračima. Ne vidim ih kao robote. Svi smo mi ljudi, imamo uspone i padove. Svaka ima svoj karakter. Samo treba naći pristup svakome, treba usmjeriti osobu, postati istomišljenici i raditi jednu stvar. Izaći na led i boriti se za ime na leđima i za grb na grudima.

- I veoma je važno stvoriti zdravu psihološku klimu u timu.

Svakako. I u tome, upravo, vrlo velika uloga iskusnih igrača. Jedno je kada treneri pričaju, a drugo je kada sami igrači međusobno dobro komuniciraju, postoji dobra mikroklima. Ovo je veoma važno za pobedu, a i za život. Uostalom, većinu sezone provodimo zajedno: putovanja, utakmice, trening kampovi.

- Koji je vaš trenerski kredo? Kakav hokej će Neftjanik nastojati da igra?

Vjerovatno sam ovo već spomenuo, kao osnovu - "pet ispred, pet pozadi". Ovo je poziv vremena. Čak i ako pogledate posljednje utakmice našeg olimpijskog tima, kako je igrao isti Švicarac. Kako brzo prelaze iz odbrane u napad. Defanzivac, ako vidi da može da ide napred, mora da ide napred. Naravno, ozbiljna pažnja će se posvetiti defanzivnoj igri. Nigde nema odbrane. Recimo - biće sistemskog hokeja.

Šampione Rusije iz 1998. znamo napamet. Neki od njih su se odavno odselili iz hokeja, neko je prešao u menadžere, ali neki su i dalje ostali u hokeju. Štaviše, na vidiku i na sluhu, kao trener toljatijske "Lade" Ilnur Gizatulin. Upravo u Toljatiju Ak Bars igra naredni meč KHL šampionata, tako da je bilo vreme i mesto za razgovor sa Ilnurom. Kako se ispostavilo, Gizatullin ne prati baš pažljivo Ak Bars, ali se svega sjeća, a što je najvažnije, već je spreman da prihvati KHL klub za glavnog trenera. Pročitajte više u intervjuu za Realnoe Vremya.

Prvi gol postigao je Ižstali

Sjećate li se kada smo tačno odigrali prvu utakmicu u SK im. Uritskog u sezoni 1986-1987, kada ste još bili u školi? Prije tačno 30 godina debitovali ste u svom rodnom SC-u. Njih. Uritsky. Sezona 1986-1987, sjećate li se koji je to meč bio, samo jedan u sezoni?

Ne, ne sećam se, da budem iskren. U maju 1986. završio sam srednju školu, očigledno u jesen. Dobro se sjećam ljetnog treninga 1986. godine, koji sam prošao pod vodstvom tadašnjeg glavnog trenera SK.im-a. Uritsky Vitaly Stain. Nakon toga su me poslali u Almetjevsk, "Neftyanik" je u to vrijeme smatran farmskim klubom Uritskog sportskog kompleksa, da steknem iskustvo. Zatim je bio vojni rok u SKA (Sverdlovsk), ali je uspeo da odigra i kod kuće, međutim, samo 4 utakmice. I samo u sezoni 1988-1989 uspio sam ući u glavni tim svog rodnog tima, čak sam odigrao 20 utakmica. I sećam se svog prvog gola. Igrali smo sa Ižstalom, njihov golman Karklinsh se kotrljao iz jednog ugla gola u drugi, njegov defanzivac je izbacio pak iz svoje zone, pogodio me je, a ja sam ga zabio skoro u praznu mrežu iz petlje...

- Šta mislite, kome je bilo lakše, tim trenerima koji su radili sa vama ili onima koji rade danas?

Mislim da ne možete ni porediti različita vremena - hokej se menja, sve se menja. Šta tada, što danas, iz niza razloga, trenerima je bilo teško. Teško je uporediti vaše vrijeme, vaše poteškoće, vaše okolnosti.

- Ali složićete se da su se metode i principi rada trenera dosta promenili?

Da naravno. U svemu morate pronaći zlatnu sredinu, tada ćete živjeti u nirvani.

- Čini mi se da još niste dostigli nirvanu?

Da, i ne samo ja. Još uvijek otkrivam, i otkrivam mnogo toga... Coaching je kao i svaki drugi posao. Živi i uči. Koga briga za našu profesiju... Ali hokej se mijenja, to je činjenica. Sjećam se da sam 2008. igrao u Višoj hokejaškoj ligi u Ariade-Akparsu. I ovo što sada vidim, sve se dosta promenilo, posebno kako smo mi igrali, a kako oni sada igraju...

Ilnur Gizatulin, br. 30 (treći zdesna) u šampionskom timu Ak Barsa, 1998. Fotografija ak-bars.ru

Izgubio pet zuba u CSKA...

Da li je bilo teško okačiti klizaljke u Volžsku ili su vam unapred rekli da računaju na vas kao trenera?

br. Završio sam igračku karijeru nakon što me je pak pogodio u oko. Imao sam 37 godina, bilo je to na prvoj utakmici predsezone, bilo je to u avgustu 2007. Odmah sam znao da je to to. Da više ne možete izaći, pred vama je dug put rehabilitacije. I u novembru sam odlučio da je sve, vreme je da završim...

Malo je vjerovatno da ste zaboravili gdje vam je zdravlje pretrpjelo najviše prepreka, pet izbijenih zuba i tri povrede glave, sećate se gdje je to bilo?

Da, ovo je CSKA. Nigdje nisam imao takvu štetu. Ovo je čista slučajnost. Bilo je to na treningu. Većina je igrala, ja sam se otkotrljao na peticu, Kolja Semin je bacio, Kolja Pronin stavio štap, pak se diže uvis, okrećem glavu u tom trenutku... Štaviše, sjećam se kako je Vova Starostin ušao u televizijskog dopisnika u Kazanju , on i dalje radi. Čovek je došao na intervju, a Starostin je tokom treninga bacio i udario televizijskog čoveka pravo u slepoočnicu. I sam sam vidio kako dopisnik klizi niz zid, svi su bili uplašeni, nisu samo hokejaši patili. Svašta se desi.

Da li je vaša duga igračka biografija i Slovenija, "Jesenice" (Bled), sezona 2002-2003, bila odmaralište ili ste morali da radite?

U tom trenutku nisam imao druge opcije, kampanja za nadmetanje u Rusiji je već bila prošla, a onda mi je Sergej Stolbun predložio da dođem i igram. Došao i igrao. Sjećam se u prvoj utakmici, stigao sam prije četiri dana, naš tim se sastao sa baznim klubom slovenačke reprezentacije Olimpia (Ljubljana), polovina tima je igrala u ovom timu, za koji je igrao i Ildar Rakhmatullin iz Kazanja. Pobijedili smo 3:2, dao sam tri gola, onda mi je Ildar rekao da ovom prilikom kupim pivo za svoj tim. Kupio, spustio. Kako drugačije?

- Je li ugovor u Sloveniji bio skroman?

Više nego skromno. Čak ću reći da mi nije plaćen dio onoga što su mi obećali, a Seryoga Stolbun mi je platio nešto iz svog džepa.

“Još uvijek otkrivam, i otkrivam mnogo… Treniranje je kao i svaki drugi posao. Živi i uči". Fotografija kazanweek.ru

Ne žalim zbog tranzicije iz Volžska u Toljati

- Ispostavilo se da ste još 2002. pozvani u Toljati, da li je srastao tek posle 12 godina?

Da, 2012. sam prihvatio poziv Neftehimika nakon što sam napustio Ak Bars, a sutradan me je šef tima Lada pozvao na razgovor... Verovatno je suđeno da sam došao u Toljati već kao trener.

Normalno je da glavni trener VHL tima postane član stručnog štaba KHL klub, pričamo o vama - Ariada-Akpars i Lada?

Zavisi. Želim odmah na promociju, ali sam za sebe donio takvu odluku. I ne žalim zbog toga. Međutim, ovo je strogo individualno. Ne žalim zbog svoje odluke.

- Da li komunicirate sa kolegama u radionici, sunarodnicima iz Ak Barsa?

Da naravno. Šta je sa Dimom Jačanovim, Almazom Garifulinom iz CSKA, šta sa Dimom Kvartalnovom, glavnim trenerom istog CSKA, Rafom Yakubovom, i skoro svima i Sanjom Zavjalovom. Kako smo komunicirali u timu Kazana, nastavljamo dalje. Naravno, jedno je u uskom krugu, ne javno, drugo javno... Sve je u redu. Nema problema.

- Možete li sebe nazvati etabliranim trenerom ili mladim?

Spreman sam da postanem glavni trener. Štaviše, kod kuće sam igrao kod kuće u Kazanju, u Nižnjekamsku, Almetjevsku, Leninogorsku... Svuda, osim u Naberežnim Čelni. Ali odmah da naglasim da svim svojim kolegama želim uspjeh. Jasno je da treniranje ima svoje specifičnosti, u svakom trenutku može biti prekinuto, sjećam se da je Jurij Moisejev rekao da se trener angažuje da bi dobio otkaz. Sve zavisi od vas i vašeg vodstva.

- Ko je od trenera imao najveći uticaj na vas?

Dobio sam po nešto od svakog svog trenera. Ali najviše od svega što se tiče slučaja i odnosa između igrača i trenera, dobio sam od Jurija Moisejeva. Mnogo sam naučio u komunikaciji sa Vladimirom Krikunovom, dok je bio trener Ak Barsa, mnogo sam razgovarao sa njim, posebno dolazio kod njega, naučio mnogo trenerskih trikova, dugo smo razgovarali. Ništa nije krio od mene, sve je objasnio šta i kako radi, kako vidi. Krikunov mu uvek kaže u lice ono što misli. Zato ga igrači zovu "Čovek" iza leđa...

Sljedeća utakmica na Ladi je sa Ak Barsom. Fotografija facebook.com/hclada

Čisto profesionalni interes za Ak Bars

- A kako vas igrači zovu, znate? Kad su svirali, Lawn, Gazik, ja sad?

Ne znam, možda ima neki nadimak...

- Da li je treneru koji je igrao sebe lakše da se udobno smesti u trenerskoj radionici nego onima koji sami sebe nisu igrali?

Vjerovatno lakše. Barem u malim stvarima. Možete znati teoriju, ali pokažite je, osjetite... Čak i radeći sa velikim igračima u nedavnoj prošlosti, shvatio sam zašto oni ne razumiju neke stvari. Imali su to na nivou mašine, da uzmu pak, da dodaju, to su nas učili, uključujući i Moisejeva, štaviše, da sve ovo uradimo brzo. A kada veliki igrači završe karijeru, jednostavno ne mogu da shvate kako drugi hokejaši ne mogu da rade tako elementarne, jednostavne stvari, njima je to neshvatljivo. Za istog napadača Metalurga (Magnitogorsk) Sergeja Mozjakina, vjerovatno je čudno da se pak nakon dodavanja uz bacanje pao, neprecizno došao do partnera, ali za neke je to problem. Naravno, nekome ko je sebe igrao lakše je da postane trener, znajući mnogo stvari...

Današnji "Ak Bars" kod vas izaziva neka osećanja ili čisto profesionalno interesovanje, da li će vaša "Lada" imati sledeći meč sa Kazanom?

Da, čisto profesionalni interes. Ali sviđa mi se što danas mnogi njihovi đaci igraju u timu Kazana... Vertikala kluba impresionira: Ak Bars - Bars - Irbis, momci ne napuštaju svoj rodni grad, oni odrastaju. I rastu pod nadzorom onih sa kojima sam igrao - Miše Sarmatina, Airata Kadeikina, Dima Balmina...

- Imate li neki profil, specijalizaciju u Ladi?

Ove sezone imamo samo dva pomoćna trenera, ne računajući trenera golmana, tako da dajemo sve od sebe da radimo i napadače i braniče.

- Da li vaši štićenici obraćaju pažnju na to kako pokazujete ovaj ili onaj element na ledu?

Ako možete da pokažete, onda da. Još uvijek se to može vidjeti na ledu. Znam sigurno. Kada napadač izgubi pak u uglu terena, onda postoje neke nijanse, ja ih pokazujem. Momci vide i razumiju, ponekad i priđu, kažu, da, sve je ispalo. Ali ako sami ne možete igraču pokazati ovu ili onu vježbu, onda je bolje ne ići na led ...

Sergej Gavrilov